Škodí nadměrné solení?

Zdá se vám pokrm málo slaný? Není nic jednoduší než sáhnout po slánce, ale ...

    Názory lékařů se na solení v poslední době liší. Dříve se soudilo, že solení zvyšuje krevní tlak a tím zvětšuje možnost srdečních onemocnění. Nedávno ale některé výzkumy začaly dokazovat, že ani větší množství soli v potravě nemusí být škodlivé.Následovalo poučení: Soli se nemusíte bát jako čert kříže, solme podle chuti, ale nepřehánějme to. Sáhnout po slánce, aniž jídlo ochutnáme, je ovšem zlozvyk.

Své chtějí nyní říci lékaři z university v americkém New Orleanu, kteří přišli s výsledky dalšího rozsáhlého a dlouhodobého výzkumu. Po dvacet let sledovali 15 000 lidí a zjistili, že ti, kteří mají hodně kil navíc a přehánějí to se solením, mají opravdu mizerné vyhlídky, u  61% z nich se zvyšuje riziko infarktu. Naprati tomu ti, kteří k tlouštíkům nepatří, si podle tohoto výzkumu mohou své jídlo pořádně přisolit a žádná zvýšená úmrtnost se u nich neprojeví.Podle toho mohou beztrestně hodně solit jen lidé s rozumnou váhou, v žádném případě obézní - jenže často právě obézním ty přesolené buráky tak chutnají ...

krystal.gif (18663 bytes)
Krystal soli

Převzato z: Vesmír (2/2000)